STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Ściąga przy jeździe na wprost
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Układ kierowniczy
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Objawy:Przy jeździe na wprost, odczuwamy na kierownicy opór i ściąganie na jedną ze stron.



Działanie:
Zanim przystąpimy do działania, przeanalizujmy wpierw kiedy takie zjawisko nam się objawia.
Pamiętajmy, że przy jeździe po koleinach (szczególnie mając szerokie opony, takie zjawisko ściągania będzie normalne, gdyż opór toczenia w takiej sytuacji jest nierównomierny. Podobnie samochód będzie zachowywał się gdy droga jest nieznacznie nachylona lub może to zabrzmi banalnie, po prostu gdy wieje wiatr.

Także diagnozy należy dokonać na równej, prostej drodze, podczas bezwietrznej pogody :), najlepiej przy większej prędkości ok. 80 - 100 km/h. Jeżeli odczuwamy że samochód ucieka na jedną ze strony (nie trzyma toru jazdy):


1. Upewnij się, że ciśnienie w oponach jest prawidłowe. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego ciśnienia na jednym z kół - dopompuj, następnie obserwuj czy ciśnienie nie spada. Jeżeli ciśnienie ponownie spadło, musimy udać się do wulkanizatora - opona jest prawdopodobnie przebita lub uszkodzony jest wentyl.


2. Jeżeli ciśnienie w oponach jest prawidłowe a problem nadal występuje, mamy prawdopodobnie problem ustawieniem zbieżności kół. Aby sprawdzić / ustawić zbieżność należy udać się do serwisu.

    

Wyświetleń: 203755
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 5 (Głosów: 1)
Komentarze
Gość
22:29 08-04-2018
Żle ustawiona kierownica?
Gość
07:49 21-10-2017
A ja mam taki przypadek że jak ustawie kierownicę na wprost to mnie ściąga na prawo a jak lekko skręca to wtedy jadę prosto co to może być?
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Geometria: Co to jest wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
Zastosowanie: Wszystkie marki

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest to
kąt pomiędzy osią obrotu sworznia zwrotnicy,
a linią prostopadłą do płaszczyzny jezdni,
patrząc w kierunku osi poprzecznej pojazdu.
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy wpływa
w znacznej mierze na utrzymywanie kół ...


Geometria: Co to jest pochylenie sworznia zwrotnicy?
Zastosowanie: Wszystkie marki

Pochylenie sworznia zwrotnicy jest to kąt
p zawarty między osią obrotu sworznia zwrotnicy, a linią prostopadłą do płaszczyzny jezdni,
patrząc w kierunku osi podłużnej pojazdu.
Kąty pochylenia koła i sworznia zawrotnicy
wyznaczają razem promień zataczania ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl