STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Zapala się kontrolka ABS przy hamowaniu
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Układ hamulcowy
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Objawy: Podczas hamowania, kiedy jedno z kół dostaje poślizg i system ABS powinien zadziałać, zapala się kontrolka ABS (czasami w parze z kontrolką układu hamulcowego / hamulca ręcznego).



Działanie:

1. Zapalone kontrolki informują nas o potencjalnym uszkodzeniu układu abs, ale niekoniecznie! Co warto sprawdzić, zanim wydamy ciężkie pieniądze na jego naprawę:

2. Działanie układu abs opiera się o pozyskiwanie sygnału z czujników (na każdym kole) i wyznaczaniu w ten sposób ich prędkości obrotowych. Jeżeli układ wykryje różnice pomiędzy poszczególnymi kołami, diagnozuje poślizg i poprzez działanie pompy na ciśnienie w układzie hamulcowym, reguluje siłę hamowania, by koło odzyskało przyczepność.

3. Błąd układu abs może powstać, gdy sygnał nie dociera ze wszystkich kół, co spowodowane może być przez zabrudzenie czujnika / zębatki na piaście (np. błotem pośniegowym), lub przetarciu / przerwaniu się kabelka prowadzącego sygnał z czujnika do modułu sterującego.

4. Błąd taki może również pojawić się w następstwie prac serwisowych wykonywanych w okolicach piast (np. wymiana łożysk) gdzie czujnik abs jest demontowany. Ważne jest, żeby czujnik został ponownie zamontowany w określonej pozycji od zębatki (zamontowanie zbyt daleko będzie skutkowało brakiem odczytu prędkości, lub mylnymi wynikami).

5. Układ ABS to układ o znacznym poborze prądu, dlatego jakiekolwiek problemy z poziomem napięcia w instalacji naszego samochodu (np. spowodowane przez problemy z alternatorem) spowodują sytuację, iż w momencie gdy układ będzie się uruchamiał, komputer natychmiast go odłączy z powodu zbyt dużego spadku napięcia. Jeżeli zidentyfikujesz podobny problem w swoim samochodzie, poczytaj również poradę o zbyt niskim / wysokim prądzie ładowania.

6. Jeżeli sprawdziłeś powyższe punkty i problem nadal występuje, prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z czujników lub moduł sterujący abs. Najczęstszą przypadłością jest uszkodzenie pompy abs i przepalenie silniczka sterującego. Usterkę możemy dokładnie jednak zdiagnozować dopiero po podłączeniu do komputera. W przypadku ich uszkodzenia, będziemy musieli je wymienić. Części możemy stosunkowo tanio (w odniesieniu do cen serwisowych) nabyć na rynku części używanych, pamiętajmy jednak, aby dokładnie spasować numer części (nie wystarczy tutaj tylko model i rocznik).

    

Wyświetleń: 93691
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 0 (Głosów: 0)
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Jakim momentem dokręcić koło?
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Z jakim momentem należy dokręcić koło?

Rozwiązanie: Każdorazowo przy zdjęciu / założeniu kół, powinniśmy zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną kwestię - siłę z jaką dokręcamy śruby / nakrętki mocujące koło do piasty. Zbyt lekkie dokręcenie, oczywiśc ...


Jak wypolerować rysy na szybie?
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Porysowana szyba

Rozwiązanie: Generalnie mało kto poleruje rysy na szybie, generalnie jeżeli tylko nie jest pęknięta i nie ma większych odprysków, przyzwyczajamy się i jeździmy. Natomiast porysowana szyba może znacznie utrudniać widoczność podczas jazdy, szczegó ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl