STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Jak zakonserwować podwozie?
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Ogólna
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Jak zakonserwować podwozie?
Problem: Jak zakonserwować podwozie?

Rozwiązanie: Gdy kupujesz nowy samochód i pierwszy raz zaglądasz pod podwozie, chciałoby się ten widok zatrzymać na lata. Nic z tego. Niestety akurat ta część samochodu jest najbardziej narażona na uszkodzenia mechaniczne (w postaci uderzających kamieni), agresywne działanie wilgoci, wody oraz soli (zimą). Takie połączenie może tylko doprowadzić do jednego... rdzy. Ale nie wszystko stracone! Możemy ten proces znacznie spowolnić, poprzez właśnie konserwację podwozia.

Od czego zacząć?

1. Będziemy potrzebowali zaopatrzyć się w środek konserwujący. W poniższym materiale został zaprezentowany środek marki BOLL. Jego rodzaj będzie zależał od metody aplikacji tj.
- pistoletem (ciśnieniowo)
- pędzlem
2. Musimy się dostać pod podwozie, więc będzie potrzebny kanał lub podnośnik.
3. Do oczyszczenia podwozia, będzie niezbędna myjka wysokociśnieniowa.

Zaczynamy!

4. Pierwsze należy odpowiednio przygotować powierzchnie pod konserwację. W tym celu należy, przy użyciu myjki wysokociśnieniowej, oczyścić dokładnie podwozie z warstwy piasku, smoły i luźnych pozostałości po poprzedniej konserwacji.
5. Po umyciu podwozia, oglądamy dokładnie wszystkie zakamarki i przy użyciu szczotki drucianej usuwamy to czego nie domyła myjka, jak również czyścimy miejsca, w których pojawiły się już ogniska korozji. Staramy się możliwe dokładnie usunąć wszystkie skorodowane punkty, tak by nie propagowały, pod warstwą konserwacji, którą będziemy nakładać
5. Czas na zabezpieczenie, ale elementów, których nie możemy zakonserwować! Należą do nich elementy pracujące pod wysoką temperaturą, tj. elementy bloku silnika, kolektor wylotowy, tłumiki, rury odprowadzające spaliny, katalizator itp, oraz przede wszystkim elementy układu hamulcowego tj. tarcze, zaciski. Elementy te zabezpieczamy bardzo dokładnie folią, aby nie dostał się do nich środek konserwujący.
6. Na miejsca, oczyszczone z ognisk korozji, nakładamy podkład, w celu zabezpieczenia powierzchni, przed powstaniem nowych punktów korozyjnych.
7. Przystępujemy do najważniejszego: nakładamy środek konserwujący, zgodnie z wybraną wcześniej metodą aplikacji (albo pistoletem, albo pędzlem). Nakładamy jedną warstwę, przykrywając dokładnie powierzchnie, które przygotowaliśmy do konserwacji.
8. Odstawiamy samochód do wyschnięcia, na około 6-10 godzin, w temp "pokojowej".

Samochód jest zakonserwowany i zabezpieczony na następne kilka sezonów. Co więcej warstwa środka konserwującego, sprawia, że wnętrze jest bardziej wyciszone. Same plusy!

Więcej informacji znajdziecie w poniższym materiale firmy BOLL.



    

Wyświetleń: 115726
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 5 (Głosów: 1)
Komentarze
Gość
22:25 13-09-2018
Czy jest sens konserwować podwozie w 10-letnim aucie? Rdza jest juz dosyc widoczna i trzeba by to porządnie wyczyścić.
Gość
10:41 05-11-2017
Oczywście, że warto jest konserwować podwozie. W dzisiejszych czasach producenci w ogóle o to nie dbają licząc ze samo cynkowanie blachy zalatwi problem. Jednak najwazniejsze jest o czym tutaj nie wspomniano, jest konserwowanie profili zamkniętych - tam są najlepsze warunki do powstawania korozji.
Gość
22:24 28-08-2017
Naprawdę ktoś jeszcze w dzisiejszych czasach konserwuje podwozie?
Gość
23:38 26-12-2016
Ja staram sie powtarzać konserwacje co 3 lata.
Gość
08:41 04-12-2016
Co ile trzeba powtarzać konserwację podwozia?
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Klapa bagażnika opada
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Klapa bagażnika po uniesieniu do góry, samoczynnie opada. (dotyczy wersji hatchback, liftback i kombi).

Rozwiązanie: W pojazdach typu hatchback, liftback i kombi, stosowane są tzw. siłowniki gazowe, których zadaniem jest utrzymanie klapy bagażnika w pozycji otwartej. N ...


Biała maź pod korkiem wlewu oleju
Zastosowanie: Wszystkie marki

Objawy: Pod korkiem wlewu oleju zbiera się biała maź, konsystencją przypominającą masło.

Działanie: Przyczyny mogą tutaj być dwie:
1. Samochód używany jest codziennie na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie zdąży się rozgrzać do temp roboczej.
2. Uszkod ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl