STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Zbyt niskie / wysokie napięcie ładowania
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Układ elektryczny
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Objawy: Zapala się kontrolka ładowania, spadają obroty silnika, przygasają światła, inne systemy w samochodzie sygnalizują błędy (np. ABS /ESP)



Działanie:

1. Przyczyn może tutaj być kilka. Zacznijmy od sprawdzenia naciągu paska klinowego. Czy podczas jazdy słyszysz charakterystyczne świszczenie? Jeżeli tak, pasek jest już zużyty (ślizga się po rolkach) albo za słabo naciągnięty. Sprawdź czy nie ma pęknięć na powierzchni - jeżeli tak, wymień pasek klinowy. Jeżeli jest zbyt luźny wyreguluj naciąg. Pasek klinowy bezpośrednio napędza rolkę alternatora (urządzenia ładującego akumulator), jeżeli pasek będzie ślizgał się po rolce, alternator nie będzie spełniał swojej funkcji.

2. Jeżeli problem nadal występuje należy sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono zawierać pomiędzy 13,8 a 14,8 V. Wszelkie odchyłki wskazują na potencjalne uszkodzenie alternatora, ale zanim weźmiemy się za jego naprawę, sprawdźmy jeszcze kilka rzeczy.

3. Czy zdarzyło Ci się w ostatnim czasie odpalać samochód "na kable". Bardzo prawdopodobną przyczyną w/w zjawisk, może być po prostu spalenie jednego z bezpieczników topikowych, które znajdują się przy klemie akumulatora. Sprawdź czy nie są przerwane.

4. Jeżeli problem nadal występuje musimy oddać alternator do sprawdzenia na stole probierczym, najczęstszą przypadłością jest uszkodzenie regulatora napięcia.

    

Wyświetleń: 91776
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 5 (Głosów: 1)
Komentarze
Gość
17:22 21-02-2017
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Metaliczny stuk po wjechaniu w dziurę
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Przy wjechaniu w dziurę słychać metaliczny stuk.

Rozwiązanie. Przy wjechaniu w dziurę, amortyzator w danym kole wykonuje zwiększony skok. W zależności od głębokości dziury, może dojść do jego maksymalnego rozsunięcia.
Aby zapobiec w takim przypadku, ca ...


Geometria: Co to jest pochylenie koła?
Zastosowanie: Wszystkie marki

Pochylenie koła jest to kąt a, o jaki płaszczyzna koła jest odchylona od pionu. Koła przednie
stoją więc ukośnie do podłoża. Pochylenie kół
jest dodatnie, jeżeli koła są wzajemnie rozchylone u góry bardziej niżu dołu. Kąty pochylenia koła i sworznia zwrotnicy zmnie ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl