STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Jak dobrać akumulator?
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Układ elektryczny
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Jak dobrać akumulator?
Problem: Jak dobrać akumulator?

Rozwiązanie: Często w okresie zimowym, przychodzi czas, że akumulator w naszym samochodzie daje nam o sobie znać, w postaci problemów z porannym uruchomieniem silnika. Możemy wtedy awaryjnie spróbować odpalić nasz samochód metodą na tzw. kable. i następnie podładować akumulator prostownikiem. Jednak jeżeli problem po krótkim czasie znowu powraca, to znak nadszedł już kres pracy naszego akumulatora. Pozostaje nam wtedy tylko jego wymiana.

Rodzaje akumulatorów

Pomimo iż zasada działania akumulatora pozostaje niezmienna od lat, to producenci starają się udoskonalić jego wydajność wdrażając różne rozwiązania. Obecnie na rynku najbardziej popularne są akumulatory bezobsługowe, stosujące metodą uwięzienia elektrolitu w zamkniętej obudowie (co oznacza, że nie wymagają one uzupełniania elektrolitu poprzez dolewanie wody destylowanej, co było niezbędną praktyką przy klasycznych rozwiązaniach). Więc wybór akumulatora sprowadza się generalnie do dobrania odpowiednich parametrów dla naszego samochodu:
- wymiar
- umiejscowienie biegunów
- pojemność
- prąd rozruchowy

Dane odnośnie pojemności i prądu rozruchowego znajdziemy w instrukcji obsługi naszego samochodu. Wymiar musimy niestety zmierzyć samemu i nie pomijajmy tego kroku, ponieważ możemy się nie miło zaskoczyć, szczególnie jeżeli dobierzemy akumulator zbyt wysoki (jeżeli będzie wystawał poza obrys komory silnika, po zamknięciu maski zewrzemy klemy i może wtedy dojść nawet do spalenia instalacji elektrycznej naszego samochodu).

Na stronach producentów akumulatorów dostępne są obecnie konfiguratory, które pomagają nam dobrać odpowiedni akumulator do naszego samochodu.

Czy silniki diesla wymagają większych pojemnościowo akumulatorów? - tak ze względu na potrzebny większy prąd rozruchowy, szczególnie w warunkach zimowych, niż w silnikach benzynowych.



    

Wyświetleń: 44550
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 5 (Głosów: 1)
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Obroty falują, gaśnie po wrzuceniu na luz
Zastosowanie: Wszystkie marki

Objawy: Przy wciśniętym sprzęgle, bądź wrzuceniu na luz, obroty falują, utrzymują się na wyższym poziomie, a niekiedy po prostu silnik gaśnie.



Działanie:Najczęściej przyczyną takich zjawisk jest zabrudzona przepustnica. Przepustnicę należy wymonto ...


Zbyt duży skok roboczy pedału hamulca i jego sprężynowanie
Zastosowanie: Wszystkie marki

Zbyt duży skok roboczy pedału hamulca i jego sprężynowanie.

Przyczyny:
1.Zapowietrzony układ hamulcowy
2. Zbyt niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym
3. Tworzenie się korków powietrznych, szczególnie po dużym obciążeniu hamulców ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl