STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Miękki pedał hamulca
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Układ hamulcowy
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Miękki pedał hamulca
Problem: Przy hamowaniu pedał hamulca "wpada" w podłogę, jest miękki, sprężynuje.

Rozwiązanie: Oczywiście jeżeli tylko stwierdzimy, że mamy efekt przy hamowaniu jak powyżej, nie powinniśmy kontynuować dalej jazdy, gdyż może mieć to istotny wpływ na nasze i innych bezpieczeństwo. Miękki pedał hamulca oznacza na pewno zmniejszona siłę hamowania, a co za tym idzie dużo dłuższą drogę hamowania.

1. Sprawdźmy pierwsze poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym. Jego poziom poniżej minimum może oznaczać wyciek - który trzeba zdiagnozować, najlepiej w serwisie.

2. Jeżeli poziom płynu hamulcowego jest odpowiedni, należy zadać sobie pytanie - kiedy był ostatnio wymieniany? Kiedy płyn ma już "swoje lata" może zawierać w sobie wodę, przez to że zawiera glikol, a ten jest silnie higroskopijny. Taki "zawodniony" płyn jeżeli pracuje w wysokich temperaturach, zaczyna wrzeć, w coraz niższych temperaturach, tworzy się para, a ta właśnie powoduje efekt sprężynowania pedału hamulca.

W obu przypadkach trzeba wymienić płyn hamulcowym - o tym jaki wybrać i kiedy wymieniać, możecie przeczytać w poniższej poradzie:
Kiedy i jak wymieniać płyn hamulcowy?

    

Wyświetleń: 27943
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 4 (Głosów: 2)
Komentarze
Gość
16:59 02-06-2018
Wpisz tutaj swój komentarz
Gość
21:00 18-10-2017
U mnie był ten sam problem, pedał wpadał w podłoge, nie było żadnych wycieków. Zajechałem do mechanika, pierwsza diagnoza oczywiście wymiana pompy, po wymianie to samo , może troszke wyższy był ten hamulec ale nadal to samo, mechanicy bezradni. po miesiącu wymieniłem przednie lewe łożysko przy kole bo już od dawna dawało znać o sobie. Po wymianie nie dowiary, hamulec jak nowy. Okazało się że tarcza wibrowała i waliła po tłoczku zaciskowym podczas jazdy i reagowała na pompe hamulcową
Gość
20:22 18-10-2017
U mnie był ten sam problem, pedał wpadał w podłoge, nie było żadnych wycieków. Zajechałem do mechanika, pierwsza diagnoza oczywiście wymiana pompy, po wymianie to samo , może troszke wyższy był ten hamulec ale nadal to samo, mechanicy bezradni. po miesiącu wymieniłem przednie lewe łożysko przy kole bo już od dawna dawało znać o sobie. Po wymianie nie dowiary, hamulec jak nowy. Okazało się że tarcza wibrowała i waliła po tłoczku zaciskowym podczas jazdy i reagowała na pompe hamulcową
Gość
23:07 27-04-2017
U mnie wymieniony płyn, klocki, zaciski zregenerowane a pedał wolno wpada w podłogę pod naciskiem stopy. Na badaniu technicznym jednak hamowanie jest w porzadku. I tak już od kilku lat. Mechanicy nie potrafią tego zrobić. Nawet wymienili pompę ale nie pomogło.
Gość
14:48 27-11-2016
... jeszcze pare innych rzeczy może być przyczyną, o których tutaj nie wspomniano.
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Metaliczny stuk po wjechaniu w dziurę
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Przy wjechaniu w dziurę słychać metaliczny stuk.

Rozwiązanie. Przy wjechaniu w dziurę, amortyzator w danym kole wykonuje zwiększony skok. W zależności od głębokości dziury, może dojść do jego maksymalnego rozsunięcia.
Aby zapobiec w takim przypadku, ca ...


Zapala się kontrola check engine
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Podczas jazdy zapala się kontrolka check engine.

Rozwiązanie: Kontrolka check engine (z ang. "sprawdź silnik") sygnalizuje wystąpienie błędu w obszarze silnika i jego osprzętu. W zależności od rodzaju błędu, komputer w takiej sytuacji może ograniczyć moc silnika, ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl