STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY

Index (powrót do strony głównej) » 

Jak wyczyścić filtr cząstek stałych DPF?
Wszystkie marki

Typ: Porada
Kategoria: Układ wydechowy
Zastosowanie: Wszystkie marki
Data:
Jak wyczyścić filtr cząstek stałych DPF?
Problem: Jak wyczyścić filtr cząstek stałych DPF?

Rozwiązanie: Filtr cząstek stałych DPF, stosuje się obecnie we wszystkich samochodach z silnikiem wysokoprężnym (Diesel). Ma on za zadanie oczyścić spaliny z cząstek stałych czyli z sadzy. Jak się pewnie domyślacie taki filtr po pewnym okresie zaczyna się zapychać, dlatego elektronika samochodu, co pewien czas uruchamia automatycznie procedurę jego oczyszczania poprzez wypalanie. Jednak taka procedura może być zainicjowana tylko w określonych warunkach, np. jednostajna jazda przez co najmniej 20 min, powyżej 100 km/h. (zależnie od producenta). W naszych warunkach drogowych, takie warunki najczęściej spełniamy jadąc na autostradzie. Problem więc generalnie pojawia się, gdy samochód używany jest wyłącznie do jazdy miejskiej, gdzie nie ma możliwości na automatyczne zainicjowanie procedury oczyszczania filtra.

Stopień zapchania filtra DPF mierzony jest nieustanie poprzez pomiar ciśnienia na jego wyjściu, gdy ciśnienie będzie za małe, komputer zasygnalizuje błąd. Niestety wtedy w wielu przypadkach filtr jest już tak zapchany, że jedyną możliwością będzie jego wymiana, która nie jest tania - w zależności od producenta jego cena może się wahać od 1200 zł do nawet 15000 zł!

Jeżeli więc użytkujesz samochód na krótkich odcinkach, wyłącznie w warunkach miejskich, warto działać profilaktycznie i samemu oczyścić filtr DPF. Można to oczywiście zlecić w serwisie, ale taka usługa kosztuje w granicach 500 - 1000 zł.

Czy można samemu oczyścić filtr DPF?
Na rynku dostępne są środki, które umożliwiają samodzielne oczyszczenie filtra dpf.
Ceny wahają się w granicach 25 - 150 zł. Warto jednak sięgać w tym przypadku po środki z wyższej półki. Procedura jest banalnie prosta. Poniżej procedura samodzielnego czyszczenia filtra dpf:
1. Lokalizujemy w naszym samochodzie (pod podwoziem) filtr dpf. Filtr można łatwo poznać po wychodzą z niego co najmniej dwa przewody jeden od czujnika temperatury i drugi od czujnika ciśnienia.
2. Wykręcamy czujnik temperatury i przez otwór, gdzie wkręcony był czujnik, do filtra wprowadzamy rurkę z preparatem. Następnie wpuszczamy środek, w następującej sekwencji - 3 wtryśnięcia i 5 sekund przerwy na rozprowadzenia pianki wewnątrz filtra.
3. Wkręcamy z powrotem czujnik temperatury. Pianka w tym czasie rozpuszcza zanieczyszczenia wewnątrz filtra.
4. Uruchamiamy samochód i pozostawiamy na ok. 20 min na biegu jałowym. Filtr osiągnie wtedy temperaturę pracy a z rury wydechowej zacznie wydobywać się para wodna. Czasami są to bardzo duże ilości pary wodnej - efekt podobny do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ale nie przejmujcie się jest to normalny objaw.
5. Po 20 min wyjeżdżamy na przejażdżkę, która powinna być jednostajna i trwać ok. 30 min.
6. Gotowe - filtr jest wyczyszczony.

Poniżej materiał filmowy, dla jednego z dostępnych środków, pokazujący powyższą procedurę.




    

Wyświetleń: 20994
Autor: Autoporady24.pl (Redakcja)

Ocena: 5 (Głosów: 1)
Komentarze
Gość
22:15 17-10-2017
Gość
20:29 04-04-2017
A jaki dokladnie środek polecacie?
Dodaj komentarz:

Dodajesz komentarz jako "Gość"
Zaznacz poniższe pole "Nie jestem robotem". Jest to zabezpieczenie anty-spamowe.

Przeglądaj porady dla wybranej marki:
Wybierz markę:
Alfa-Romeo | Audi | BMW | Chevrolet | Citroen | Dacia | Daewoo | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Kia | Lancia | Lexus | Mazda | Mercedes-Benz | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Skoda | Suzuki | Toyota | Volkswagen | Volvo |

Poczytaj również:

Buczenie, huczenie podczas jazdy
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Podczas jazdy słychać odgłos buczenia (huczenia). Odgłos narasta wraz ze wzrostem prędkości.

Rozwiązanie:

1. Zlokalizujmy skąd pochodzi źródło hałasu. Podczas jazdy, wciśnij sprzęgło i wrzuć na luz - czy hałas nadal występuje?
Wciśnij ...


Po wjechaniu w dziurę nagle zgasł
Zastosowanie: Wszystkie marki

Problem: Po wjechaniu w dziurę, samochód zgasł i nie można uruchomić silnika ponownie.

Rozwiązanie: We wszystkich samochodach obecnie montowany jest tzw. czujnik wstrząsowo - uderzeniowy, który ma za zadanie w momencie wypadku, odcięcie napięcia na pompie paliwowej. Niestety ...


Copyright © 2013-2016. AutoPorady24.pl